Lachen om psychologen

Bij iedere psycholoog die ik ooit heb bezocht, dacht ik altijd: ‘Jij hebt zelf een wonder nodig. Geen arts, geen psychiater maar een wonder’. En aangezien wonderen niet bestaan…

Psychologen hebben wel degelijk een functie: ze houden de blocnote-industrie en pennenfabrikanten in leven. En ze krikken de huizenmarkt op, aangezien ze vrijwel allemaal riant en vrijstaand wonen.

Maar voor de rest? Oké, de fabrikanten en verkopers van gemakkelijke stoelen en sofa’s profiteren eveneens van het toenemend aantal trauma-wroeters.

En laten we de pillenfabrikanten en apotheken niet vergeten. Die varen wel bij de recepten die de geestesdoktoren uitschrijven. Iemand moet dat toch doen. Dat vrijwel alle patiënten in hun nadeel veranderen (bijvoorbeeld afstompen en verslaafd raken, afhankelijk worden) door de middelen die hun probleem onderdrukken, daar lijkt niemand wakker van te liggen.

Telkens wanneer ik een psycholoog heb bezocht, dan denk ik altijd: ‘Ik heb geen psychologie gestudeerd, maar als intelligente ervaringsdeskundige/waarheidszoeker bezit ik meer mensenkennis en heb ik meer verstand van psychologie dan die probleem-verdieners’.

Als je een psycholoog niet graag mag, niet lief of aardig vindt of als je je irriteert aan zijn of haar manier van kijken en kleden, dan wordt het sowieso niks. Het heeft allemaal te maken met gevoel. Dat luistert heel nauw. Nauwer dan de beroeps-toehoorder.

Van die zogenaamde professionele afstand die ze (moeten) bewaren, word ik ook altijd zo ziek, nog zieker dan ik al ben of dan ik me al voel. Een robot of computerscherm straalt meestal nog meer menselijkheid, oprechte betrokkenheid en gevoel uit dan zo’n overbetaalde blocnote-kriebelaar.

Ik ben van plan om een nieuwe politieke partij op te rechten, de Partij Tegen De Psychologen. Het partijprogramma telt slechts één doch voornaam standpunt: alle psychologen het gekkengesticht in en het land uit. Dat ze het zich ergens in een inrichting in Timisoara of zo onderling mogen gaan uitzoeken. Door psychologen en lichaams-artsen ben ik mensen nog meer gaan haten…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

