Een aangename middag

Vanmiddag op een terrasje een stukje rijstevlaai met kersen en slagroom genuttigd. Een mens moet zichzelf regelmatig verwennen, zeker als hij/zij het toch al zwaar heeft. Daar zat ik dan, op een vrijdag op een terrasje in de zon, met de Kampioen op schoot om wat te lezen te hebben en een pen in de hand om de puzzel in het tijdschrift in te kunnen vullen. Er zijn slechtere manieren om een middag door te brengen!

Zojuist met de 17-jarige zoonlief een partijtje gevoetbald in de achtertuin. Ik win bijna nooit meer van hem, hij steekt me naar de kroon. Als ik dan toch moet verliezen, dan het liefst van hem, van mijn eigen vlees en bloed.

Met de 19-jarige dochterlief een goed gesprek gehad over haar studie. Ze heeft het zwaar, vooral qua motivatie, maar door het er samen over te hebben, weet ze toch weer wat beter wat ze wil. Dan heb je als papa voldoening van het vaderschap!

www.rolanddanckaert.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

