Homogeweld

De Marokkaanse Nederlanders die ervan worden beschuldigd in Arnhem twee homoseksuele mannen te hebben gemolesteerd, beweren dat de slachtoffers de ruzie zelf zijn begonnen. Dat is pas echt nieuws: ‘mietjes’ die beginnen met vechten! Stop de persen! Of laat ze juist draaien! Volgens mij scoren mannen die mannen lekker en lief vinden heel erg laag op de schaal van geweld en crimineel gedrag, in tegenstelling tot jeugdige Marokkaanse Nederlanders. Dus als de kontenneukers het gevecht hebben aangezwengeld, dan is dat opzienbarend!

Ik weet natuurlijk niet wat er tijdens die bewuste nacht daadwerkelijk is voorgevallen. Dat de allochtonen over straat zwalkten tijdens het nachtelijk uur is een bekend fenomeen. Overdag trekken zulke mensen uitkering en zichzelf en elkaar af. ’s Nachts, als de meeste mensen slapen, dan trekken ze erop uit om te gaan inbreken. Ja toch?! Dat de homoseksuele mensen ’s nachts samen op pad waren, is evenzeer verklaarbaar. Anaalridders houden doorgaans wel van een (kinky) feestje en die vinden meestal niet overdag plaats.

Zo, nu hebben we alle clichés wel zo’n beetje gehad. U heeft allang in de gaten dat ik chargeer en niet helemaal serieus ben.

Wel vraag ik me af waarom iemand (’s nachts) met een betonschaar over straat zwalkt. Wat moet je in hemelsnaam met een betonschaar als je om drie uur des nachts buiten bent? Hebben we hier te maken met een haarkunstenaar die het haar van standbeelden bijknipt?

En: wat een vreemd wapen! Wie slaat er nou iemand met een betonschaar? Ik begrijp dat de jongeman met de betonschaar zijn handjes niet wilde bezeren en het blote vuist-werk daarom schuwt, maar wie komt nou op het idee om een ander met een betonschaar te slaan? Dan moet je wel van Marokkaanse afkomst zijn!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de doorsnee Marokkaan niet mag. We hebben ooit een rondreis gemaakt door Marokko – een heel mooi land – en we hebben behalve in India nergens anders op de wereld zulke onbetrouwbare, enge en onvriendelijke mensen meegemaakt als tijdens die trip. Wat een oneerbiedig, geldbelust, sluw volkje! Zelfs de Marokkaanse reisleider lichtte ons op! En wat ik van de Marokkanen in Nederland meekrijg als ik ze hier op straat zie, is dat ze voornamelijk bezig zijn met status (ze zullen en moeten een BMW, Mercedes of Audi rijden), met elkaar (ze integreren slecht, maar houden elkaar oplettend in de gaten – overdreven sociale controle), met religie en met onvriendelijk kijken en praten.

Mag ik dit vinden? Ja. Dit is nou eenmaal mijn ervaringsdeskundige oordeel. Ik denk net zo min positief over de mensen in dit dorp, over Duitsers, over bankiers en over rechtse politici. Zolang ik maar niet de wet overtreed, niemand lastig val en iedereen met rust laat, mag ik vinden en schrijven wat ik wil. Ik ben ook zo vaak digitaal uitgescholden voor mafkees… Mensen vinden nou eenmaal van alles van elkaar. De homoseksuele mannen die ik tijdens mijn leven heb ontmoet, vond ik evenmin leuk. Ik vond ze vrijwel altijd erg materialistisch, opportunistisch, egocentrisch en oversekst. Maar ik ben nou eenmaal niet zo’n mensen-mens. Ik heb al snel iets op anderen aan te merken. Ook op mijzelf overigens.

Stel nou dat de homoseksuele mensen inderdaad als eerste hebben geslagen. Dat kan. Het is niet zo dat mensen die zelf gediscrimineerd worden zelf niet discrimineren. Het is niet zo dat mensen die zelf iets naars meegemaakt hebben anderen nooit iets naars aandoen. Kijk maar eens naar de Joden. Het is echt niet zo dat de Joden anderen altijd goed en rechtvaardig behandelen. Integendeel. Ik vind de staat Israël ook afschuwelijk, qua politiek.

Mogelijk zijn de mishandelde homoseksuele mannen racistisch en gewelddadig, wie zal het zeggen? Mijn gevoel zegt echter dat zij het gevecht niet hebben uitgelokt of zijn begonnen, maar ik was er niet bij, dus ik weet het niet. Het is aan de politie om het naadje van de kous te weten te komen.

Maar hoe dan ook: wat we ook van elkaar vinden, we moeten van elkaar afblijven, elkaar met rust laten.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

