Slakkenhuis

Ik heb me nooit gewaagd aan het verorberen van escargots oftewel landslakken, maar ik vreet zo dadelijk een heel bord van dit ongedierte op, met slakkenhuis en al! We hebben in onze voor- en achtertuin namelijk last van een slakkenplaag. De glibberige gluiperds maken al onze planten kapot!

Ik heb spijt als de hoofdluis in mijn haar dat ik op de Partij voor de Dieren heb gestemd. Waar is Hitler als je hem nodig hebt, nazi-verdomme?! Ik heb iemand nodig die alle slakken uitroeit en dan niet een lid van een roeivereniging!

Marianne Thieme zou zeggen dat we in onze tuin een slakkenhuis moeten bouwen, een slakken-vriendelijk hok waar de naaktslakken en hun soort lekker samen kunnen hokken. De overburen bouwen volgens mij ook een slakkenhuis. De bouw van hun woning gaat zo traag…

Ik denk dat ik mijn ouwe Frans-lerares maar eens ga bellen. Die stond vroeger bekend als een slakkenverschrikker. Als zij in een restaurant in Parijs escargots bestelde en de slakken in haar soepbord zagen haar in de terrine staren, dan sprongen de dode slakken als Olympische krekels uit de soepkom en namen ze de benen (meestal de benen van de lange restaurant-eigenaar die zijn schaamhaar groen had geverfd).

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

