Lengte doet er niet toe bij liefde en lust

Liefde en lust trekken zich weinig aan van grenzen en van afkeurende meningen en kritiek van andere mensen. In de eerste klas  (groep 3) was ik verliefd op mijn juf, als puber was ik altijd verliefd op mijn leraressen Frans en ik heb destijds wel vaker gevoeld dat oudere vrouwen mij toen aantrekkelijk vonden. Leeftijd is maar een getal en liefde is geen wiskunde, geen rekensom. Liefde en lust hebben ook geen oog voor trouwringen.

Zelfs van lengtematen trekken liefde en lust zich geen reet aan. Tanja is 2 meter 7 en haar man Dirk-Jan is 1 meter 55. Tanja en Dirk-Jan worden – en vooral Dirk-Jan wordt – overal uitgelachen (de meeste mensen proberen stiekem te lachen, maar kunnen hun te grote en sterke hilariteit desondanks niet verbergen). Dirk-Jan moet bij Tanja op schoot gaan zitten als ze willen tongen en knuffelen. Het is HUN alternatieve route.

Het doet me denken aan dat verhaal in een Duitse dierentuin waar een giraffe een vriendschap had ontwikkeld met een (vrije) poes. De giraffe en de poes waren onafscheidelijk. Dikwijls zat de poes op een tak in de boom, zodat ze met de langnek kusjes kon uitwisselen. Zo hoefde de giraffe zich niet te bukken.

Mooi toch?

Liefde en lust hebben lak aan burgerlijke overtuigingen en aan morele, maatschappelijke, economische en politieke dogma’s en belemmeringen.

http://www.rolanddanckaert.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

