Alpe d’Huzes

Ik op mijn vouwfietsje – eigenlijk een oma-fiets maar die lag dubbel gevouwen van het lachen en het liep niet spaak – die berg op, die beroemde ‘Nederlandse’ berg in Frankrijk, want ik wilde – alhoewel ik geen imker ben – mijn bij-drage leveren aan de strijd tegen kanker. Ik fietste voor mijn marmot die tepelklierkanker heeft en voor de hamster van mijn buurvrouw die tandvleeskanker heeft. Ik heb de Partij voor de Dieren gevraagd om me te sponsoren, maar Thieme vond dit niet het ult(h)ieme goede doel.

Halverwege de beklimming was ik al bijna dood. Wat een inspanning. En dan de hele dag die muziek van de Alpenzusjes. Een ware kwelling. Ik kwam ook nog een spookrijder tegen, Robert Long.

Maar goed, eenmaal over de finish kreeg ik opeens vreselijke pijn in mijn ballen. Ik naar zo’n ballentent met een rood kruis erop, maar niet zo rood als mijn eigen kruis, en me laten onderzoeken. Bleek ik acute teelbalkanker te hebben, opgelopen door het fietsen. Denk je eens een goede daad te verrichten, ook buiten het bed, krijg je zoiets! Maar de hamster van mijn buurvrouw heeft beloofd om volgend jaar voor mij die berg op te fietsen, zodat de artsen eerder een geneesmiddel vinden tegen teelbalkanker. Het arme dier is nu al aan het hamsteren, zodat ze dan geen eten tekort komt.

www.rolanddanckaert.nl

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

