Ik ben schizofreen

Een geheel ander gedragspatroon

reist de wereld rond

tussen de schrijver Roland

en de niet-schrijvende Roland

Op papier verrukkelijk vrij en open

Zonder toetsenbord timide

Verlegen maar zelfs geremd

In brieven, op kaarten, in sms’jes

in blogs, E-mails en gedichten

kan ik me cum laude uitdrukken

doch lippen en tong zijn stroef

Face to face ben ik bepantserd,

sta ik onder de boom met kat

Wie de schrijver Roland niet kent

weet maar half wie ik ben

en wie de niet-schrijvende Roland leert kennen

vermoedt een ghostwriter…

© Roland Danckaert

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

